Sovrumsuppenbarelse

Mitt sovrum/sovalkov/sovutrymme har alltid varit praktiskt. Det ska vara bra ljus så att jag kan läsa, hyllor nära tlll hans för böckerna, dubbla väckarklockor (sant), lådor jag kan fylla med glasögon, halstabletter och allehanda smågrejer som bara ”hamnar” där osv. osv. Ingenting jag har funderat så där mer på.

Men nu hittade jag en liten artikel, ”11 tips to make your bedroom a bit more romantic” och fick en liten uppenbarelse. Jag vill inte att mitt sovrum ska vara praktiskt och fyllt med en massa smågrejer. Jag vill inte ligga i sängen med datorn i famnen (satan också, gissa vad j och ag gör nu?). Jag vill att mitt sovrum ska vara en arbetsfri zon, gärna småskräpsfri och harmonisk och romantisk.

Något att tänka ordentligt på nu när jag flyttar.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

