GTD – Getting things done (David Allen)

Jag, som så många andra, har alltid fler bollar i luften än jag kan hantera. Och på golvet, och i förrådet, och sopkorgen. Och badkaret. Mycket påbörjat, mycket övergett, mycket bortglömt. Någonstans i mitt huvud finns det säkert en kyrkogård av bortglömda idéer och aldrig avslutade projekt. Sådan är jag, inget system över det hela.

Men jag har funderat ett tag på om jag ska köpa boken av David Allen och se om jag kan få mitt liv någorlunda organiserat, för tänk om! Skulle ju kännas så fantastiskt om det gick.

Kommentera

