Vackra sånger och the Secret

I surrender who I’ve been for who you are,
For nothing makes me stronger than your fragile heart.
If I had only felt how it feels to be yours,
Well, I would have known what I’ve been living for all along. (Youtube)

Ibland är det svårt att förstå hur otroligt stor påverkan vår attityd kan ha på våra liv. Jag vill inte gå så långt som att citera The Secret (otroligt hur många problem jag har med denna), men grundiden den kan jag stå för.

Ett vardagsexempel är hur en kompis berättare för mig om soundtracket för Breaking Dawn. Jag var lite tveksam för jag var inte alls förtjust i filmen men hon tyckte att låtarna var helt fantastiska så jag provade lyssna igenom. Meh, inget speciellt med dem tyckte jag.

Men nu hände det att jag förra helgen såg Breaking Dawn 2 och fick en mycket positiv överraskning, trodde inte alls att den skulle vara så bra. Råkade dessutom lägga märke till hur de gjort en nytolkning av en äldre melodi från en tidigare film så jag gick in på spotify för att lyssna igen. Och nu har nästan hela albumet hamnat på min vardagslista. Fantastisk musik, älskar de härliga lugna men ändå kraftfulla låtarna.

Om musiken har suttit i mitt bakhuvud och hjärntvättat mig eller om det var min förändrade syn på filmerna som är anledningen till attitydförändringen låter jag vara osagt, men visst är det intressant?

Heart beats fast
Colors and promises
How to be brave
How can I love when I’m afraid
To fall
But watching you stand alone
All of my doubt
Suddenly goes away somehow. (Youtube)

Kommentera

