GTD – Överblick

Är det inte ironiskt att bara någon vecka efter att jag startat en blogg för att dokumentera min allt möjligt under himmel och jord förvandlar det hela till någon slags produktivitetdblogg? Nå, den kommer åtminstonde inte att fortsätta vara det länge, bara tills jag fått systemet under kontroll. Eftersom att det är dagen efter julafton har jag inte så mycket att skriva, annat än en kort lista över det viktigaste ideerna.

  • Skilj på material för referens och handling.
  • Skriv vad som behöver göras i attgöralistan.
  • Sortera inkorgen med älsta överst.
  • Ett referenssystem måste vara enkelt och snabbt att använda
  • Ett kalender- och/eller ett att-göra-system måste vara 100% tillförlitligt, annars gör den ingen nytta
  • För att få ett tillfälligt system måste du (minst) vara med och skapa den själv (alltspå inte kopiera någon annans)

 
Det får vara allt för idag, för jag har så mycket annat att göra😉

Kommentera

