Filofacrazy to be…

En Cuban Slimline trillade in i min väska samtidigt som en ohyggligt stor summa pengar trillade ut ur plånboken när jag var och handlade för några dagar sedan (innan min pengakris).

Kommer denna lilla läderpärm att lösa alla mina problem? Samla alla mina irrande planer, idéer, system, listor och random journaling i någon slags superdator som ordnar upp mitt liv i ett förståeligt system? Nej, men jag kan ha både min kalender och att göra listor i samma pärm, så det tar mig ned från två saker att alltid ha med mig (vilket förstås resulterar i att någon glöms bort) till en.

Nämnde jag att jag numera funderar på att skaffa en filofax med dragkedja som man kan stänga så att jag kan använda den som kuvertväska/-plånbok när jag är ute? Alternativt en storlek tjockare än slimline (compact eller personal size) som jag kan använda som kalenderplånbok (dock ej kuvertväska)? Och att mamma när jag berättade för henne att jag köpt en filofax sade att hon har kvar sin gamla A5a någonstans? Som jag givetvis ska få lägga vantarna på nu när hon ändå inte använder den.

Detta är jag efter att jag ägt en filofax i mindre än en vecka…

Kommentera

