Så här fungerar min hjärna

journaling

2013-04-30 08.48.07^Så här ordnat ser det ut när jag småkluddar för att försöka lista ut något.

Skojja bara. Så här ser det ut >

1 del ”organiserat”
2 delar kaos.

Det jag försöker göra här är att lista ut hur jag ska spara alla artiklar, hemsidor, böcker osv.osv. som är jag kommer förbi när jag vandrar omkring. Det finns ohyggligt många program att välja på. Till slut valde jag att huvudsakligen (och förhoppningsvis enbart) spara dessa i calibre eftersom 1. jag kan det programmet, 2. jag älskar det programmet, 3. calibre är awesome, 4. calibre är helt fantastiskt customizable (för lat för att hitta översättning) och slutligen 5. jag vet med säkerhet att calibre är ett program som har aktiva utvecklare (med andra ord kommer jag inte att vakna upp om två år och upptäcka att programmet är värdelöst för att det inte funkar i nya operativsystem etc.).

Min lilla uträkning är (mycket fritt tolkat) inspirerad av ”Start with Why”, en bok av en snubbe vars namn jag inte kommer på just nu.

Kommentera

