Inspirerad

Varje gång jag läser bloggen niotillfem blir jag helt till mig. Inte över vad hon skriver egentligen, för det finns inte så mycket jag i det. Men sättet hon skriver gör mig så otroligt lycklig. Jag vill också skriva så, tänka så, romantisera om världen. Vissa säger kanske att se världen genom ”rose coloured glasses” är naivt och dumt, men varför skulle det vara så? Världen är som den är, men man kan ändå välja att se den från dens bästa sida, välja att se det bra och det fina. Varför inte?

Jag önskar ofta att jag var lite mer av en lyckligare människa, en sådan där som lägger märke till alla fina saker, en sådan som skriver tacksamhetsjournal och uppskattar världen som den är. Men det är inte jag, tror jag. Jag är den som fastnar i problemen, som sitter hela dagarna och listar ut hur dessa ska lösas istället. Men när man gör sådant så missar man ofta att lägga märke till att man också lever i världen idag. Jag är inte den som sörjer över spilld mjölk, jag är snarare den som funderar så hårt över vad som ska göras imorgon att jag inte märker att mjölken är spilld.

Kommentera

